آرامش نسبی در بازار روغن حاکم است

صنایع غذایی: پیش‌بینی می‌شود تا شهریورماه آرامش نسبی بر بازار روغن حاکم باشد، البته این مسأله بدان معنا نیست که صنعت روغن نباتی هیچ مشکلی ندارد، چرا که همه مشکلاتی که در عرصه صنعت غذا مشاهده می‌شود در این بخش هم وجود دارد. 

مهندس ابوالحسن خلیلی، رئیس هیأت مدیره مدیره انجمن صنفی روغن نباتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: شرایط تولید و توزیع روغن نباتی به‌واسطه تأمین روغن خام مطلوب است، کما این‌که در سال گذشته هم حدود 2 میلیون تن کالا تولید و توزیع شد.
وی گفت: امسال هم در 2 ماهه اول سال تولید در صنعت روغن نباتی مطلوب بود و بازار هم در شرایط رقابتی کامل بوده است.
به گفته وی پیش‌بینی می‌شود تا شهریور‌ماه هم آرامش نسبی بر بازار روغن حاکم باشد، البته این مسأله بدان معنا نیست که صنعت روغن مشکلی ندارد، چرا که همه مشکلاتی که در عرصه صنعت غذا مشاهده می‌شود در این بخش هم وجود دارد. خلیلی یادآور شد: عدم تخصیص به‌موقع ارز برای واردات روغن خام یکی از معضلاتی است که امسال به طور کاملاً مشهود خود را نشان داد.
وی تأکید کرد: رقابت مثبتی که میان تولیدکنندگان روغن نباتی از نظر کیفیت تولیدات، بسته‌بندی و قیمت در سطح بازار وجود دارد، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در قالب تخفیف‌هایی که به مشتریان اعطا می‌شود، قابل مشاهده است، اما کماکان افزایش هزینه‌های پرسنلی و افزایش قیمت بسته‌بندی کالا، سنگینی خاصی را در قیمت تمام شده صنعت روغن نباتی ایفا می‌کند.
حمل و نقل هم مؤلفه دیگری است که نظیر همه بخش‌های صنعت غذا در صنعت روغن‌نباتی هم نقش مهمی در افزایش قیمت تمام شده ایفا می‌کند.

 

آرامش نسبی در بازار روغن حاکم است
آرامش نسبی در بازار روغن حاکم است



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها