قیمت‌گذاری دستوری سنخیتی با شعار سال ندارد

صنایع غذایی: شعار سال مهارم تورم و رشد تولید است اما قیمت‌گذاری دستور با این مهم مغایر است.

محمد میررضوی، دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران در حاشیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی «ایران اگروفود» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب افزود: ‌شعار مهار تورم و رشد تولید ارتباط مستقیمی به‌هم دارند ولی متأسفانه در صنعت غذا به‌خصوص صنایع کنسروی قیمت‌گذاری دستوری مشکلات بسیاری را برای صاحبان واحدهای تولیدی به‌وجود آورده است. وقتی دو محصول اصلی این صنعت مثل رب گوجه و تن ماهی قیمت جدید آن منوط به قیمت پیشین آن شد تا به امروز که یکسال از این تصمیم توسط ستاد تنظیم بازار می‌گذرد هنوز قانون قیمت پیشین حذف نشده است و صنعت را دچار مشکلات بسیاری کرده است.
میررضوی ادامه داد: بنده اوایل سال در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد تنظیم بازار اشاره داشتم که ستاد تنظیم بازار کشور در پایان سال 1400 بدون در نظر گرفتن همه جوانب کارشناسی کنسرو ماهی تن و کنسرو رب گوجه‌فرنگی را مشموم قیمت‌گذاری پیشین کرد و درخواست کردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن رب گوجه، کنسرو تن ماهی از شمول قیمت‌گذاری پیشین خارج شود. اما با توجه به موافقت ضمنی آقای مخبر هنوز این مهم میسر نشده است.
وی افزود: تولیدکنندگان خواستار این هستند که به جای قیمت‌گذاری پیشینی (یعنی لزوم دریافت مجوز برای تغییر قیمت محصولات) مشمول قیمت‌گذاری پسینی باشند. یعنی دستگاه‌های ناظر بر قیمت محصولات جدید آن‌ها نظارت کنند و درصورت تخلف و گران‌فروشی با آن‌ها برخورد کنند، اما مجبور به اخذ مجوز افزایش قیمت نباشند.

 

قیمت‌گذاری دستوری سنخیتی با شعار سال ندارد
قیمت‌گذاری دستوری سنخیتی با شعار سال ندارد



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها