دومین نمایشگاه زندگی سالم از 8 شهریور برپا می‌شود

صنایع غذایی: دومین نمایشگاه «زندگی سالم» با مشارکت انجمن ارگانیک ایران از 8 تا 10 شهریورماه در برج میلاد تهران برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما، در کنفرانس خبری و هم‌اندیشی دومین نمایشگاه زندگی سالم، رضا نورانی، رئیس هیأت مدیره انجمن ارگانیک ایران و رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ضمن اعلام این خبر و با اشاره به مزایای محصولات ارگانیک گفت: در حالی‌که همگان اذعان دارند که هزینه پیشگیری کمتر از درمان است، اما درکشور ما به‌جای حمایت از تولید غذای سالم و در شرایطی که حتی یک ریال یارانه به تولیدکنندگان محصولات ارگانیک کشاورزی اختصاص نمی‌یابد، حجم عظیمی یارانه به کود و سم اختصاص می‌یابد.
وی با یادآوری حضور 80 شرکت تولیدکننده محصولات غذایی سالم و ارگانیک در این نمایشگاه متذکر شد: در شرایطی که بر روی محصولات کشاورزی به‌راحتی کلمه تراریخته درج می‌شود و مسئولان سازمان غذا و دارو هم محصولات ارگانیک کشور را تائید کردند، اما از محصولات ارگانیک نشانی روی لیبل محصولات مشاهده نمی شود.

فقدان قانون برای محصولات ارگانیک

بر پایه این گزارش در ادامه نشست ،زوبین امیری، عضو هیأت مدیره انجمن ارگانیک ایران و مدیرعامل چای زوبین با تأکید بر فقدان قانون برای محصولات ارگانیک در کشور گفت: متأسفانه هنوز نمایندگان مجلس و متولیان دولتی به باور ضرورت داشتن قانون برای محصولات ارگانیک نرسیده‌اند.
وی با یادآوری تلاش وافر انجمن ارگانیک ایران برای جا انداختن ویژگی‌های محصولات ارگانیک به مسئولان کشور، خاطرنشان ساخت: به‌رغم همه تلاش‌های انجام شده‌، متأسفانه هنوز مسئولان به باور ضرورت تدوین قانون برای تولید محصولات ارگانیک که به پیشرفت این بخش کمک می‌کند، پی نبرده‌اند.
امیری با تأکید بر ضرورت دارا بودن استانداردهای قانونی بین‌المللی محصولات ارگانیک کشور گفت: از آنجایی‌که دولت وظیفه تأمین غذای سالم برای جامعه را دارد، بنابراین باید فضای سرمایه‌گذاری را برای اینگونه فعالیت‌ها هموار سازد.
وی از رسانه‌ها درخواست کرد تا در راستای فرهنگسازی مصرف محصولات ارگانیک به یاری انجمن ارگانیک ایران بشتابند و شرایط به‌گونه‌ای شود که دولت از تولیدکنندگان محصولات غیرسالم مالیات اخذ کند.
امیری پیشنهاد داد: بی‌شک ایجاد شبکه توزیع و پخش مویرگی محصولات سلامت محور نقش مهمی در دسترسی آسان‌تر مصرف‌کنندگان و تحقق آرمان غذای سالم برای آن‌ها ایفا خواهد کرد.

 

دومین نمایشگاه زندگی سالم از 8 شهریور برپا می‌شود
دومین نمایشگاه زندگی سالم از 8 شهریور برپا می‌شود



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها