حذف الزام دریافت پروانه ساخت برای تولیدکنندگان صنایع غذایی

صنایع غذایی: حذف الزام تولید کنندگان صنایع غذایی به دریافت پروانه ساخت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصویب شد.

محسن نقاشی، دبیر فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی وکشاورزی ایران در گفت‌و‌گو باخبرنگار ما ضمن اعلام این خبر افزود: در ۲۸۵ مین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با تلاش انجمن تولید‌کنندگان و صادرکنندگان صنایع غذایی اتاق اصفهان، مصوبه کشوری آن نهایی شده و الزام صدور پروانه ساخت مرتفع گردید.
وی افزود‌: درمتن مصوبه آمده است که:
تولید‌کنندگان مواد‌غذایی که دارای مسؤل فنی و آزمایشگاه هستند، با دریافت پروانه بهره‌برداری تولید یک محصول از معاونت‌های غذا و دارو می توانند ضمن متعهد بودن به لیبل گذاری دقیق و رعایت کلیه شرایط و قوانین سازمان غذا و دارو طبق ماده ۱۱ قانون مواد خوراکی بهداشتی و آشامیدنی، و طبق ضوابط و مقررات استاندارد ملی، محصولات مربوطه به موضوع پروانه بهره‌برداری را با هر گونه تنوعی بدون دریافت پروانه ساخت مجزا با درج شماره پروانه بهره‌برداری مربوطه تولید نمایند.
وی یادآور شد: دکتر علی‌آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت‌، دکتر مرتضوی استاندار اصفهان، آقا علیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و دیگر معاونین و مدیران استانداری و استان از امضا‌کنندگان این مصوبه هستند.
نقاشی تاکید کرد: فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی کشاورزی ایران از اقدام خردمندانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور جهت دستور کار مبنی بر مرتفع شدن ‌مجوز موسوم به پروانه ساخت محصولات و کافی بودن پروانه بهره برداری جهت واحدهای تولیدی قدردانی می کند.
وی افزود: متأسفانه صدور پروانه ساخت برای هر محصول باعث اتلاف وقت و انتظار چندین ماهه واحدهای تولید ی صنایع غذایی بوده است و یکی از بزرگترین موانع تولید به شمار می‌رود که امیدواریم هرچه سریعتر این مصوبه برای اجرا ابلاغ شود.

حذف الزام دریافت پروانه ساخت برای تولیدکنندگان صنایع غذایی
حذف الزام دریافت پروانه ساخت برای تولیدکنندگان صنایع غذایی



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها