ضرورت تعیین پروژه شناسایی موانع صادرات صنایع غذایی

صنایع غذایی: تعیین پروژه‌ای با کمک تشکل‌ها و مرکز مطالعات اتاق ایران به‌منظور شناسایی موانع تولید و صادرات صنایع غذایی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ما دکتر محسن امینی، نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران روز گذشته در دومین جلسه این کمیسیون ضمن اعلام این پیشنهاد افزود: باید نیازهای کشور برای توسعه صادرات و رونق تولید استخراج شود و با گنجاندن در برنامه هفتم توسعه و یا در قالب مطالبات اتاق از دستگاه‌های دولتی مورد پیگیری قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ارائه گزارش بررسی صنایع غذایی ایران و ترکیه اظهار داشت: اگر بسته‌های حمایتی که در اختیار تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع غذایی ترکیه قرار داده می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد، دلایل موفقیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان این کشور در بازار جهانی به نسبت همتایان ایرانی آن‌ها به‌خوبی مشخص خواهد شد.
امینی اضافه کرد: بی‌تردید چنین مقایسه‌هایی حاوی دستاوردهای بسیار خواهد بود، چرا که با پی‌بردن به دلایل موفقیت‌های آن‌ها و موانع پیش‌روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور، راه‌های توسعه و پیشرفت هموار می‌شود و با شناسایی موانع ابزارهای لازم برای پیشرفت مهیا خواهد شد.

ضرورت تعیین پروژه شناسایی موانع صادرات صنایع غذایی
ضرورت تعیین پروژه شناسایی موانع صادرات صنایع غذایی



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها