«بی‌توجهی متولیان» صادرات صنایع غذایی را از رونق انداخته است

صنایع غذایی: به‌دلیل نبود حمایت متولیان، بازار آسیای میانه برای صنایع غذایی ایران تقریباً از دست رفته و حضور صنایع غذایی در بازار عراق کمرنگ شده است.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر پرویز جهانگیری، رئیس هیأت مدیره انجمن افزودنی‌ها روز گذشته در دومین جلسه کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: امروز کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی ترکیه به‌راحتی وارد عراق می‌شوند، اما کامیون‌های صادراتی ما باید کالاهایشان را در مرز تخلیه کنند که این امر صدمات بسیاری وارد می‌کند.
وی افزود: در هر کنسولگری ترکیه در عراق دو یا سه رایزن اقتصادی و بازرگانی فعال وجود دارد که به‌راحتی نبض بازار عراق را لمس و اطلاعات لازم را به تولیدکنندگانشان منتقل می‌کنند، این در حالی است که در کشور ما چنین فضایی مهیا نیست.
رئیس هیأت مدیره انجمن افزودنی‌ها تصریح کرد: رئیس جمهوری ترکیه در هر سفر خود شمار زیادی از تجار و بازرگانان ترکیه‌ای را به‌همراه می‌برد تا ضمن مذاکرات آن‌ها برای توسعه صادرات، شخصاً موانع موجود را از سر راه آن‌ها بردارد، اما در سفر مقامات کشور ما کمتر چنین رویکردی مشاهده می‌شود.
وی با اشاره به سفر گذشته خود به بغداد سه سال پس از سقوط صدام و وفور کالاهای ایرانی در فروشگاه‌های عراق یادآور شد: در سفر اخیر خود به عراق متأسفانه به‌ندرت کالاهای ایرانی یافت می‌شد که این مسأله ناشی از موانع پرشمار پیش‌روی صادرکنندگان ایرانی است و متأسفانه هیچ اقدامی هم صورت نمی‌گیرد تا تولیدکنندگان ایرانی بتوانند از قابلیت 1700 کیلومتر مرز مشترک و اشتراکات فرهنگی کشور عراق بهره لازم را ببرند.

«بی‌توجهی متولیان» صادرات صنایع غذایی را از رونق انداخته است
«بی‌توجهی متولیان» صادرات صنایع غذایی را از رونق انداخته است



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها