تورم مواد غذایی بیش از 50 درصد / با 91 درصد افزایش، گوشت قرمز و ماکیان در صدر گرانی

اقتصاد سبز آنلاین: طبق اعلام مرکز آمار ایران، تورم آبان ماه (شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور) به 44.9 درصد رسید. یعنی در یکسال منتهی به آبان 1402 قیمت کالاها و خدمات در کشور حدود 50 درصد افزایش داشته است.

آبان ماه 1402 شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد 210.9رسیده است که نسبت به ماه قبل، 2.2 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، 39.2 درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، 44.9 درصد افزایش داشته است.
براساس همین گزارش تورم مواد غذایی (خوراکی و آشامیدنی) از میانگین تورم شاخص کل بالاتر است. تورم مواد غذایی در آبان ماه امسال حدود 50.2 درصد بوده است. در بین مواد غذایی گوشت قرمز و سفید (ماکیان) با حداقل 90.7 درصد افزایش بیشترین تورم را در بین مواد غذایی خوراک و آشامیدنی دارد. در بین شاخص‌های مرتبط با خوراک و آشامیدنی، قیمت خدمات هتل و رستوران‌ها نیز افزایش قیمت قابل توجهی داشته‌اند. براساس گزارش مرکز آمار ایران، قیمت خدمات هتل و رستوران در یک سال منتهی به آبان ماه 1402 حدود 68 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.
پس از گوشت قرمز و ماکیان، به ترتیب فرآورده‌های گوشتی (سفید و قرمز) با 87.6 درصد و ماهی‌ها و صدف‌داران با 57 درصد بیشتر میزان افزایش قیمت را در یک سال گذشته داشته‌اند.
به جز گروه نان و غلات با 36 درصد تورم و رشد قیمت، بقیه کالاهای زیر گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بیش از 40 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.


 

صنایع غذایی / اقتصاد سبز آنلاین / اقتصادسبز / اقتصاد سبز / صنایع غذایی / صنعت غذا / کشاورزی / پایگاه خبری صنعت غذا

 

تورم مواد غذایی بیش از 50 درصد / با 91 درصد افزایش، گوشت قرمز و ماکیان در صدر گرانی
تورم مواد غذایی بیش از 50 درصد / با 91 درصد افزایش، گوشت قرمز و ماکیان در صدر گرانی



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها