بلاتکلیفی تولیدکنندگان صنایع غذایی چاره‌ای جز تولید برون‌مرزی باقی نمی‌گذارد

صنایع غذایی: مشکلات فعلی اقتصادی و بلاتکلیفی تولیدکنندگان صنایع غذایی مرتفع نشود، چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری برای تولید برون مرزی باقی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار ما، دکتر محسن امینی، نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران امروز در پنجمین جلسه این کمیسیون ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: امروز هیچکدام از صادرکنندگان صنایع غذایی از سیاست‌های اقتصادی سال آینده دولت با خبر نیستند تا بتوانند قراردادهای صادراتی منعقد کنند.
وی با تأکید بر این‌که امروز تکلیف نرخ گندم، روغن، کنسرو و… برای سال آینده مشخص نیست تا تولیدکنندگان قادر به برنامه‌ریزی برای تولید و صادرات باشند، خاطرنشان ساخت: متأسفانه معلوم نیست بر مبنای چه سلیقه‌ای و چه زمانی صادرات رب گوجه‌فرنگی، پیاز، شیرینی و شکلات قرار است متوقف شده تا همه رشته‌های صادرکنندگان پنبه شود.
امینی با بیان این‌که امروز به‌واسطه بلاتکلیفی پیمان‌های صادراتی منعقد نمی‌شود، تأکید کرد: به‌واسطه تحریم‌های بین‌المللی همه هزینه‌ها اعم از حمل و نقل، جابه‌جایی پول و… افزایش یافته است.
وی با تأکید بر نگاه حاکم تخصصی در کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران افزود: کمیسیون خواستار به رسمیت شناختن نظریات شخصی خود و حضور نماینده‌اش در جلسات تخصصی که برای صنایع‌غذایی تصمیم‌گیری می‌شود، است، چرا که این کمیسیون به عنوان بازوی تخصصی قادر است قبل از آنکه نسخه‌ای برای صنعت نوشته شود نقطه نظرات خود را اعلام کند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران با تأکید بر این‌که مقصد بیش از یک میلیارد دلار از صادرات 1.7 میلیارد دلاری صنایع غذایع غذایی به دو کشور عراق و افغانستان است، متذکر شد: آیا این‌گونه صادرات برای کشور افتخار محسوب می‌شود و آیا صادرات پایداری به‌شمار می‌رود.
وی در پایان با گلایه از غیبت نمایندگان کمیسیون صنایع غذایی ایران در هیأت اعزامی به نمایشگاه گلفود دبی گفت: اصلاً معلوم نیست چرا در این ترکیب افراد غیرتخصصی قرار گرفته‌اند و سهمی برای فعالان صنایع غذایی در نظر گرفته نشده است.

بلاتکلیفی تولیدکنندگان صنایع غذایی چاره‌ای جز تولید برون‌مرزی باقی نمی‌گذارد
بلاتکلیفی تولیدکنندگان صنایع غذایی چاره‌ای جز تولید برون‌مرزی باقی نمی‌گذارد



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها