طرز تهیه خورش لبو

طرز تهیه خورش لبو, خورش لبو نی نی سایت , خورش لبو با مرغ , طرز تهیه خوراک لبو , طرز تهیه خورش چغندر بوشهری

خورشت لبو، یکی از غذاهای سنتی و خوشرنگ ایرانی است که با ترکیبی از لبو، گوشت خورشتی، هویج، و ادویه‌جات خوش عطر درست می شود. این غذا برای کشانی که دنبال طعم های جدید هستند یک انتخاب عالی است.

برای تهیه خورشت لبو، ابتدا پیاز را رنده کرده و نیمی از آن را سرخ کنید، سپس گوشت خورشتی خرد شده را اضافه و تفت دهید. ادویه‌جات از جمله زعفران و زردچوبه را بیفزایید و با آب بگذارید تا گوشت بپزد. لبو را پوست گرفته، رنده کرده و با سرکه و رب گوجه بهانه فرنگی تفت دهید. هویج رنده شده را به همراه کره و بقیه پیاز سرخ کنید. پس از پخت گوشت، سیب زمینی خرد شده را اضافه کرده، سپس مواد تفت داده شده و در نهایت گوجه، جعفری، سیر، بقیه زعفران، نمک، و فلفل را اضافه و اجازه دهید خورشت جا بیفتد.

مواد لازم مقدار
گوشت (خورشتی) ۳۰۰ گرم
لبو (متوسط) ۳ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
رب گوجه بهانه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
پیاز ۲ عدد
هویج ۲ عدد
جعفری (ساطوری شده) ۳ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی ۲ عدد
سرکه ۱ قاشق غذاخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق سوپخوری
زعفران (آبکرده و غلیظ) ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه خورش لبو

مرحله 1: آماده‌سازی و سرخ کردن پیاز و گوشت

ابتدا پیازها را پوست گرفته و رنده کنید. نیمی از پیاز رنده شده را در قابلمه‌ای با کمی روغن داغ کنید تا طلایی شود. گوشت را پس از شستن و خرد کردن به شکل خورشتی به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله 2: افزودن ادویه و پخت گوشت

به مخلوط گوشت و پیاز، فلفل، یک قاشق زعفران و کمی زردچوبه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس با اضافه کردن ۳ تا ۴ لیوان آب، اجازه دهید گوشت به آرامی بپزد.

مرحله 3: تفت دادن لبو

لبوها را پوست گرفته و درشت رنده کنید. آن‌ها را در تابه‌ای با کمی روغن و سرکه به مدت چند دقیقه تفت دهید. سپس شکر و رب گوجه بهانه فرنگی را اضافه کرده و ادامه دهید تفت دادن تا لبو نرم شود. پس از نرم شدن، لبو را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 4: آماده‌سازی هویج

کره، بقیه پیاز رنده شده و کمی روغن را در تابه‌ای دیگر اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا پیاز نرم شود. سپس هویج‌ها را پوست گرفته، درشت رنده کنید و به مواد در تابه اضافه کرده، تفت دهید تا هویج نیز نرم شود.

مرحله 5: اضافه کردن سیب زمینی به گوشت

پس از گذشت ۱ تا ۲ ساعت که گوشت پخته شد، سیب زمینی‌ها را پوست گرفته و نگینی خرد کنید. آن‌ها را به خورشت اضافه کرده، ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی‌ها نرم شوند.

مرحله 6: اضافه کردن مواد تفت داده شده به خورشت

موادی که از قبل تفت داده‌اید (لبو و هویج) را به خورشت اضافه کنید. خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله 7: آخرین مراحل پخت

گوجه‌ها را برای چند دقیقه در آب جوش قرار دهید تا پوست آن‌ها نرم شود. سپس آن‌ها را پوست گرفته و نگینی خرد کرده و به همراه جعفری خرد شده، سیر رنده شده، بقیه زعفران، نمک و فلفل به خورش اضافه کنید. با حرارت ملایم اجازه دهید خورش بجوشد و جا بیفتد.

نکات

این خورشت را می‌توانید همراه با نان تازه و ماست پرچرب میل کنید. در صورت تمایل، می‌توانید از مقدار بیشتری سرکه یا شکر استفاده کنید تا طعم دلخواه خود را به دست آورید.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی ستاره‌ها کلیک کنید!

ممنون که اولین امتیاز را دادید!