اهدای رسمی لقب پدر نان به مهدی خانمحمدی

صنایع غذایی: مهدی خانمحمدی بنیانگذار گروه صنعتی نان سحر همزمان با روز ملی اصناف در سال جاری لقب پدر نان ایران را از آن خود کرد.

بیش از نیم قرن از فعالیت گروه صنعتی نان سحر در کشور می گذرد، مجموعه ای که علاوه بر تولید و تامین نان، به ساخت ماشین‌آلات پخت نان، تولید مواد اولیه مورد نیاز این صنعت و راه اندازی آموزشگاه نان پرداخته است.
نان سحر امروز 176 نوع از انواع نان ها، 24 نوع نان ویژه بیماری سلیاک و نزدیک به 40 نوع نان مخصوص بیماران دیابتی تولید می کند.
نان سلیاک سحر با تولید در شرایطی کاملا ایزوله و تخصصی علاوه بر تامین بیماران کشور به کشورهای همسایه صادر می گردد.
خانمحمدی بنیانگذار گروه صنعتی نان سحر و رئیس هیات مدیره انجمن نان های صنعتی استان تهران در گفت‌وگو با غلات نیوز با بیان اینکه صنعت نان در کشورمان امروز مظلوم واقع شده است، گفت: معضلات صنعت نان خصوصا نان صنعتی در کشور بسیار است، امروز مهم ترین مشکل در صنعت، قطعی های مکرر برق بوده که چالش های زیادی را به همراه دارد، اگر در کارخانه تولید نان به طور ناگهانی و بدون اطلاع با قطعی برق روبرو شویم میلیون ها خمیر تبدیل به دورریز می شود و تولیدکننده متضرر خواهد شد.
رئیس هیات مدیره انجمن نان های صنعتی استان تهران با بیان اینکه نان جزو صنایع اول کشور است که باید به آن بها داده شود، ادامه داد: متاسفانه امروز نان صنعتی در کشورمان از هیچ امتیازی برخوردار نیست و عدم توجه به این صنعت و مشکلات پیش رو عملا انگیزه را از تولیدکنندگان برای ادامه مسیر تولید گرفته است.
خانمحمدی با اشاره به تفاوت 20 برابری قیمت آرد میان نان های سنتی و صنعتی افزود: همه کارشناسان و متخصصین نان در کشورمان بر این باورند و نیز بر این امر تاکید دارند که یکسان سازی صنعت آرد ونان در کشور باید عملیاتی شود و یارانه نان مستقیم به مصرف کننده تعلق گیرد قطعا در این صورت مشکلات نان در کشورمان مرتفع خواهد شد.
بنیانگذار گروه صنعتی نان سحر در ادامه تصریح کرد: در نامه ای که به صورت مفصل به بخش دولتی ارائه دادیم مشکلات صنعت نان کشور ذکر شده بود و در این نامه بر یکسان سازی صنعت آرد ونان به عنوان تنها راه حل رفع مشکلات موجود نیز تاکید شد.
به گفته خانمحمدی سهم نان صنعتی در کشور روز به روز بالاتر می رود چرا که مردم نسبت به فواید نان های صنعتی آگاه تر شده اند و پی برده اند نان صنعتی سالم تر وبهداشتی تر تولید می شود، دور ریز ندارد، ماندگاری بالاتری دارد و هضم آن راحت تر است، اما متاسفانه تفاوت نرخ نان های صنعتی و قیمت نان سنتی هنوز در مسئله استقبال مردمی یک امر بازدارنده است و مسلما اگر نرخ نان در سطح کشور یکسان باشد رشد نان صنعتی در کشور بسیار بیشتر خواهد شد.
رئیس هیات مدیره انجمن نان های صنعتی استان تهران با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه قرار بود 40 درصد از سهم بازار متعلق به نان صنعتی شود اما این امر تا امروز محقق نشده است، اظهار کرد: در صورتی که آزادسازی اتفاق بیافتد صادرات نان معنا خواهد گرفت چرا که صادرات نان رونق ارز آوری به کشور و ایجاد اشتغال زایی را به دنبال خواهد داشت.
امروز ماشین آلات پخت نان تولید داخل به کشورهای دیگر صادر می شود و اگر دولت صنعت آرد ونان را آزاد کند به جای تجهیزات پخت نان، ما با صادرات نان در بازارهای جهانی رقابت خواهیم کرد.

اهدای رسمی لقب پدر نان به مهدی خانمحمدی
اهدای رسمی لقب پدر نان به مهدی خانمحمدی



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها