رسالت بخش کشاورزی امنیت غذایی یا رشد کیک اقتصادی؟

صنایع غذایی: یکصدوپنجاه و هشتمین شماره ماهنامه «اقتصادسبز» منتشر شد.

در سرمقاله این شماره ماهنامه با عنوان «آنالیز تراز تجاری محصولات کشاورزی و صنایع غذایی» می‌خوانیم:
«نگاهی به تراز تجاری محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در سال‌های 1397 تا 1402 نشان می‌دهد که از نظر وزنی بیشترین صادرات در سال 1400 و از نظر ارزشی بیشترین میزان صادرات در سال 1397 بوده است. یعنی به عبارتی می‌توان نتیجه گرفت که روند افزایش صادرات محصولات کشاورزی از نظر وزنی در طول 6 سال گذشته مقارن با کاهش ارزش صادرات بوده است.
جایگاه شفافیت و پاسخگویی در ادبیات مدیریت کشور به قلم دکتر حسن فروزان‌فرد، اثرات جدی مراودات بین‌المللی بر صنعت غذا به قلم دکتر مهدی کریمی تفرشی، نگاهی بر نقش و تاریخچه روابط عمومی به قلم دکتر فرینوش لازار از جمله تحلیل‌های خواندنی این شماره «اقتصادسبز» است.
«وانت بار و مینی‌بوس‌ مسافربر صبوری به‌نام «شتر» » عنوان گزارش اصلی این شماره مجله به قلم توانای یحیی‌امیری است که در آن از مزایای استفاده از شتر در حمل بار صیفی‌جات به میادین و باربری آنها سخن به میان آمده است.
گزارش مبسوط از جلسه رأی اعتماد دکتر نوری قزلجه وزیر جهادکشاورزی با عنوان «دفاع جانانه» از دیگر مطالب این شماره مجله است که در آن نظر مخالفان و موافقان نوری قزلجه، برنامه‌ها و دفاعیات وی مطرح شده است.
گزارش بررسی اولویت‌های دولت چهاردهم در امنیت غذایی با عنوان «رسالت بخش کشاورزی؛ امنیت غذایی یا رشد کیک اقتصادی» عنوان دیگر مطلب این شماره مجله است.
گفت‌وگو با دکتر مهدی صادقی نیارکی، نایب رئیس اتاق تهران با عنوان «رشد اقتصادی 8 درصدی، 100 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد»، گفت‌وگو با دکتر کاوه زرگران، رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق تهران با عنوان «ناتوانی بانک مرکزی در اجرای سیاست‌های انقباضی»، گفت‌وگو با هنریک قنبریانس، مدیرعامل شرکت آندره با عنوان «آگاهی بخشی درباره فواید فرآورده‌های گوشتی با کمپین‌های آموزشی»، مدیریت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی چالشی برای توسعه پایدار به قلم دکتر بهزاد نیکخواه، نوآوری‌های بسته‌بندی جهان، گزارشی از کمپین‌های بازاریابی و تبلیغات صنعت غذا با عنوان «راز موفقیت کمپین‌ها در چیست؟» آشنایی با بزرگترین تولیدکننده‌های برنج جهان، پیشتازی اسپانیا در تجارت جهانی زعفران، اخبار برندها، اطلاعات کسب و کار خانواده بزرگی به‌نام کارگیل، بورس کشاورزی، دنیای نمایشگاه‌ها و اپلیکیشن‌های صنایع غذایی از جمله مطالب خواندنی این شماره ماهنامه «اقتصادسبز» است.

علاقمندان جهت مطالعه منظم این نشریه می‌توانند با شماره 66550681 تماس حاصل نمایند.

رسالت بخش کشاورزی امنیت غذایی یا رشد کیک اقتصادی؟
رسالت بخش کشاورزی امنیت غذایی یا رشد کیک اقتصادی؟



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها