تدوین پروژه‌های پایلوت برای کمیته‌های کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران

صنایع غذایی: دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی صنایع‌غذایی، عنوان کرد که برای 6 کمیته کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران، پروژه‌هایی به‌عنوان پایلوت در نظر گرفته شده است.

به گزارش «اقتصاد سبز آنلاین»، رشید عزیزپور در نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: انصافاً در سال‌های گذشته انجمن شیرینی و شکلات اقدامات خوبی را در رابطه با بیست و سومین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات انجام داده است. در مورد این نمایشگاه، کمیته‌ای را به‌عنوان کمیته بازاریابی قرار داده‌ایم که بحث نمایشگاه‌ها و رویدادها را پیگیری کند.
عزیزپور در ادامه افزود: این کمیته در کنار 5 کمیته دیگر فعالیت می‌کند و هریک از این 6 کمیته یک پروژه اجرایی به‌عنوان دستور کار دارند. در مورد کمیته بازاریابی قرار بر این شد که بازدید از نمایشگاه صنایع غذایی باکو به‌عنوان پروژه پایلوت اجرایی در نظر گرفته شود.
وی تصریح کرد: سال گذشته، انجمن صنایع غذایی اصفهان در مورد «گلفود دبی» اقدامات مثبتی را انجام داد که می تواند یک ورودی مناسب برای کمیته بازاریابی باشد.
عزیزپور با اشاره به اینکه برای هر یک از کمیته‌های کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی ایران، یک پروژه اجرایی – عملیاتی تعریف شده است، گفت: کمیته صادرات، بحث ورود موقت در نظر گرفته شده است. بصادرات محصولات گاهاً دچار مشکل می تواند و این فرایند عبور موقت می تواند کار را تسهیل کند. همچنین شرکت‌هایی که به صورت کارمزدی می‌توانند این تولید را برای صادرات انجام دهند، باید بحث اجبار این موضوع که حتما واحد تولیدی باشند، لغو شود. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که مجموعه‌هایی که امکان صادرات دارند، ولی خودشان واحد تولیدی نیستند، ظرفیت‌های بسیار زیادی دارند.
دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی صنایع‌غذایی در مورد پروژه کمیته فنی و رفع موانع تولید نیز گفت: طبق قانون هست باید برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تعیین نرخ خرید، کمیته‌ای وجود داشته باشد و طبق قانون سه نماینده از بخش خصوصی باید حضور داشته باشند و این سه نماینده منتسب به جهاد کشاورزی هستند. از همین رو در این کمیته مصوب شد که پیگیری انجام شود و به معنای واقعی، یک نفر از بخش خصوصی به عنوان نماینده این کمیته باشد.
عزیزپور با بیان اینکه در کمیته بازرگانی یکی از موضوعات اصلی، بحث سقف و سابقه است، اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌هایی که می‌خواهند واردات انجام دهند حتماً یک محدودیت سقف واردات و یک محدودیت سابقه واردات را دارند که خیلی شرکت‌ها را دچار مشکل کرده و فرایند واردات را دچار مشکل کرده است که از همین رو این موضوع به عنوان اولین پروژه برای رفع و حذف سقف و سابقه برای واردات شرکت‌های وارد کننده صنایع غذایی در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در مورد کمیته استراتژی و توسعه سند یا تدوین سند جامع صنعت غذا هم قرار شد که تمام سندهایی که تاکنون نوشته شده و از جمله صنعت آخری که مربوط به وزارت بهداشت است، تجمیع شود و ما به بتوانیم نظر واقعی بخش خصوصی را راجع به آن داشته باشیم.

تدوین پروژه‌های پایلوت برای کمیته‌های کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران
تدوین پروژه‌های پایلوت برای کمیته‌های کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها