تولید کالای استراتژیک نیازمند حمایت دولت

صنایع غذایی: عبدالحمید بهمنیار مدیرعامل آرد خوشه مراوه تپه در خصوص حمایت دولت از صنعت آرد گفت که صنعت آرد بیش از هر زمانی به حمایت دولت نیاز دارد.

حمید بهمنیار در گفت‌وگو با خبرنگار «اقتصاد سبز» در معرفی شرکت تولیدی آرد مراوه تپه گفت: شرکت تعاونی گندم‌داران سیلوی مراوه تپه در سال 1388 در منطقه مرزی و محروم شهرستان مراوه تپه با هدف ایجاد اشتغال جهت جوانان منطقه و حمایت از گندم کاران زحمتکش اقدام به ساخت کندوی فلزی جهت نگهداری گندم نمود.
در ابتدا، شروع فعالیت با ساخت دو کندو به ظرفیت 7 هزار تن آغاز شد که پس از اتمام کار، کندوی سوم نیز بدون وقفه با همین ظرفیت آغاز به ساخت کرد. وی افزود: در سال 1391 با توجه به نیاز منطقه و دوری نزدیک ترین کارخانه آرد به شهرستان مراوه تپه، با توکل به خداوند و حمایت روستاییان بومی و جلسه هیات مدیره، تصمیم گیری جهت ساخت کارخانه آرد گرفته شد، و کارخانه در عرض کمتر از یکسال با ماشین آلات ساخت ایران، ترکیه و آلمان و حضور کارشناسان و متخصصان، در زمینه تولید انواع آرد بربری و شیرینی پزی و سبوس در سال 1392 به بهره‌برداری رسید.
در سال 1393در زمینه پیشبرد اهداف بهداشتی و ایمنی مواد غذایی از طرف معاونت غذا و دارو موفق به کسب درجه A ارزشیابی PRP شده است. مدیر‌عامل آرد خوشه ‌مراوه تپه با بیان این‌که ‌گندم کیفی و مرغوب چه میزان در کیفیت آرد استحصالی موثر است، گفت: گلستان یکی از استان‌های تولید کننده گندم کیفی در کشور به شمار می‌آید و بر این اساس دسترسی به گندم مرغوب و درجه یک یکی از دلایل ثبات تولید آرد باکیفیت در استان گلستان است و بهره مندی از گندم کیفی منجر به ثبات کیفیت آرد و در نتیجه به حفظ رضایت و البته اعتماد مشتری ختم می‌شود اما ما در واحد خوشه مراوه تپه علی‌رغم برخورداری از کیفی‌ترین گندم در کشور ما تلاش می‌کنیم به کمک مهندسین متخصص و توانمند و با بهره‌گیری از علم و تکنولوژی روز و با استفاده از مدرن ترین تجهیزات آسیابانی و آزمایشگاهی آردی با کیفیت مناسب و البته یکنواخت تحویل مشتریان عزیز دهیم و همواره تلاش می‌کنیم به کمک تجربه و تخصص، انواع آرد با کیفیت ایده‌آل توأم با رعایت معیارهای استاندارد و بهداشتی رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.
وی با اشاره به چالش‌های موجود در صنعت آرد اضافه کرد:از سال 1393 تاکنون دستمزد آسیابانی در کشور اصلاح نشده و این مسأله مشکلات زیادی را برای ما به دنبال داشته است، همه هزینه‌های تولید از جمله نرخ خرید کیسه، ماشین‌آلات و تجهیزات و… در طول این سال‌ها چندین برابر افزوده شده و اکنون هزینه‌هایمان با دستمزد همخوانی ندارد. بهمنیار خاطر نشان کرد: با آزادسازی، بخش عمده‌ای از چالش‌ها و مشکلات صنعت آرد و نان رفع خواهد شد و مهم‌ترین گام در این راستا، این است که تصدی‌گری دولت از زنجیره تأمین نان حذف شود. به‌طور قطع در صورت آزادسازی، شرایط برابر و مطلوب برای تولید نیز مهیا خواهد بود، چنان‌که در سال ۸۹ این آزادسازی اجرایی شد و رقابت برابر میان آسیابانان ایجاد شد و کارخانه‌هایی که در این رقابت آرد کیفی تولید و عرضه می‌کردند، موفق بودند اما متأسفانه در حال حاضر، به‌دلیل چند نرخی بودن وجود یارانه در صنعت آرد تنها علاج واقعی صنعت آرد است، در‌صورت اجرایی شدن این موضوع، علاوه بر جلوگیری از اتلاف منابع ملی، به تقویت انگیزه و فعالیت تولیدکنندگان واقعی نیز کمک خواهد شد.

 

تولید کالای استراتژیک نیازمند حمایت دولت
تولید کالای استراتژیک نیازمند حمایت دولت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها