تأمین گندم کیفی، چالش همیشگی صنعت آرد

صنایع غذایی: از آنجایی‌که زنان مهم‌ترین کانون جامعه، یعنی خانواده را رهبری می‌کنند این توانایی را دارند که با مدیریت و ایجاد همگرایی در اعضای مجموعه‌های بزرگتر همچون مجموعه‌های تولیدی در به حداکثر رساندن ظرفیت تولید و افزایش چند برابری آن نیز نقش به‌سزایی ایفا کنند ولی متأسفانه از گذشته صنعت آرد و مدیریت آن معمولاً توسط آقایان انجام می‌شده و تعداد مدیران کارخانه آرد زن در اقلیت و انگشت شمار می‌باشند چرا که تصور اشتباهی وجود دارد که بخش تولید به خاطر چالش‌های زیادی که وجود دارد بیشتر توسط آقایان باید اداره شود که بنده با این موضوع اصلاً موافق نیستم و اگر عرصه حضور برای خانم‌ها بیشتر باز شود، قطعاً پیشرفت‌هایی در این زمینه صورت خواهد گرفت. نوشین شریفی نیز از جمله بانوانی است که در صنعت آرد رشد کرده حضور در کنار پدر مرحومش «مهندس فیض‌ا.. شریفی» بنیانگذار آرد زرین خوشه هشتگرد و رییس انجمن کانون آردسازان استان لرستان فرصتی بود تا با تمامی ابعاد صنعت آرد آشنا شود. در همین راستا گفت‌وگویی با وی داشتیم که می‌خوانید:
لطفاً معرفی از شرکت آرد زرین خوشه هشتگرد داشته باشید:
شرکت زرین خوشه هشتگرد، فعالیت تولیدی خود را در زمینه تولید انواع آرد و سبوس در سال ۷۷ آغاز کرد. هم‌اکنون این شرکت با بهره‌گیری از ماشین آلات و تجهیزات کمپانی بولر سوئیس با تولید روزانه ۳۰۰ تن آرد و ذخیره سازی 30 هزار تن گندم مشغول به فعالیت است.
محصولات تولیدی این شرکت انواع آرد خبازی، نول و ستاره، سبوس و آردهای تخصصی است.
اهداف‌‌ و چشم‌انداز‌های آینده شرکت زرین خوشه هشتگرد چیست؟
هدف ما در کارخانه آرد زرین خوشه هشتگرد این است که برای رضایت مشتریان باید هزینه کرد و در این راستا کارخانه در تأمین گندم و به‌روز‌رسانی تکنولوژی و ماشین‌آلات ‌هزینه‌های لازم را پرداخت خواهد کرد، و از اینکه با تلاش فراوان توانسته‌ایم رضایت مشتریان را جلب کنیم موجب دلگرمی برای ماست.
در کارخانه آرد زرین خوشه هشتگرد ‌قطعاً برنامه‌های زیادی برای توسعه کارخانه و افزایش میزان تولید و مشتری‌مداری داریم. البته همه این‌ها مستلزم این است که تغییراتی در صنعت آرد صورت بگیرد که راه را برای رقابت بیشتر باز کند که از جمله آن می‌توان به حذف یارانه و آزادسازی که حتی این مورد باعث کاهش سرانه مصرف آرد کشور نیز خواهد شد، اشاره کرد و در کنار آن فعالیت بیشتر برای واردات و صادرات البته به شرط اینکه نوسانات نرخ ارز نداشته باشیم و دولت یک نرخ مصوب برای واردات گندم و انجام صادرات آرد حاصل از آن تعیین نماید.
مهم دغدغه و ‌چالش برای صنعت شما چیست ؟
یک کارخانه آرد برای آنکه بتواند آرد کیفی تولید و عرضه کند، نیازمند گندم باکیفیت است که این موضوع بستگی به گندمی دارد که دولت در اختیار کارخانه‌های آرد قرار می‌دهد. اگر گندم‌ها نوسان کیفیت داشته باشند، بدون شک کارخانه‌ها در تولید آرد با مشکل مواجه خواهند شد.
بنابراین امیدواریم این پروسه تحویل گندم بر اساس توانایی و ظرفیت کارخانه‌ها انجام شود و دولت با آزادسازی راه را برای توسعه هرچه بیشتر صنعت آرد هموار کند.

 

تأمین گندم کیفی، چالش همیشگی صنعت آرد
تأمین گندم کیفی، چالش همیشگی صنعت آرد



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها