جنگ تجاری روسیه و اروپا به بخش غلات رسید

صنایع غذایی: اتحادیه اروپا قصد دارد تعرفه 95 یورویی (103 دلار) به ازای هر تن را بر غلات، دانه‌های روغنی و محصولات مشتق شده مانند روغن نباتی با منشأ روسیه و بلاروس، وضع کند.

به نقل از راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد طرح اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه بر واردات غلات از روسیه و بلاروس نمونه‌ای از رقابت ناعادلانه است.
این طرح پیشتر توسط اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل اعلام شد و براساس آن بر واردات غلات از هر دو کشور تا 50 درصد عوارض وضع می‌شود.
اتحادیه اروپا قصد دارد تعرفه 95 یورویی (103 دلار) به ازای هر تن را بر غلات، دانه‌های روغنی و محصولات مشتق شده مانند روغن نباتی با منشأ روسیه و بلاروس، وضع کند.
به گفته فون در لاین، این اقدام برای جلوگیری از بی‌ثبات شدن بازار اتحادیه اروپا در این محصولات طراحی شده است. مقامات اتحادیه اروپا قبلاً ادعا کرده بودند که مسکو با غلات ارزان بازار این اتحادیه را تسخیر کرده است .
داده‌های اتحادیه اروپا نشان داد که روسیه عرضه غلات به این اتحادیه را در ماه ژانویه 2024 نسبت به دسامبر تقریباً به نصف کاهش داد، در حالی که اوکراین ارسال محصولات خود را با 35 درصد افزایش به 2.6 میلیون تن رساند. آمارها نشان می‌دهد که صادرات محصولات کشاورزی روسیه به اتحادیه اروپا در ژانویه به 108 هزار تن کاهش یافته است. / ایلنا

جنگ تجاری روسیه و اروپا به بخش غلات رسید
جنگ تجاری روسیه و اروپا به بخش غلات رسید



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها