تأثیر انتصاب شایسته چند پست دولتی در صنایع غذایی

صنایع غذایی: رییس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران تاکید کرد که انتصاب شایسته چند پست دولتی، تاثیر بسیاری در کسب و کار صنایع غذایی خواهد داشت.

به گزارش «صنایع غذایی»، محسن امینی در نشست کمیسیون صنایع غذایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: در مورد حضور در نمایشگاه «گلفود دبی»، با وجود نامه‌نگاری‌های فراوان، رعایت کامل بازه زمانی و با تمام فراز و نشیب‌ها موفق شدیم در مورد پاویون مصوبه بگیریم و هم در مورد 40 درصد یارانه سفر دوستان، مصوبه لازم را دریافت کنیم.
امینی با اشاره به تعلل بسیار زیاد در این موضوع و نبود ساختار مناسب در فرآیند آن، گفت: البته هیأت رئیسه نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی کرد اما آخرین چیزی که به تصویب رسید این بود که با تخصیص 540 میلیارد تومان هزینه در قالب پاویون و 40 درصد از هزینه‌های سفر اعضای کمیسیون در قالب یارانه موافقت شد.
وی با ابراز گلایه نسبت به عملکرد برخی از اعضای کمیسیون صنایع اتاق ایران عنوان کرد: ما موضوع را با جدیت پیگیری کردیم ولی از طرف انجمن‌ها و تشکل‌ها حتی برای ارسال بروشورها و نمونه محصولات برای پاویون کم لطفی شد. این در حالی است که ارسال نمونه محصولات برای انجمن‌ها و تشکل‌ها کار سختی نبود و تعجب می‌کنم که چرا این اتفاق رخ نداد. یا اطلاع‌رسانی ما درست نبود و یا عزیزان، کم لطفی کردند.
رییس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران در ادامه افزود: پیشنهاد ما در مورد برگزاری نمایشگاه این است که به کشورهای آفریقایی فکر کنیم و اگر پیشنهادی در مورد برگزاری نمایشگاه تا اسفندماه داشته باشیم، بسیار عالی خواهد بود. پیشنهاد اعزام یک هیأت را هم برای «گلفود دبی» بدهیم، زیرا در این رویداد نمی‌توانیم غرفه‌ای بگیریم اما می‌توانیم با هزینه‌هایی که مورد تائید اتاق بازرگانی است، اعزام هیات تجاری را داشته باشیم.
وی به دعوت از وزیر جهادکشاورزی برای حضور در صحن اتاق ایران اشاره و تصریح کرد: تقاضای ما این است که در زمان حضور وزیر جهادکشاورزی در صحن اتاق ایران، شاهد حضور پررنگ صنعت غذا باشیم، زیرا فضای مناسبی برای تعامل و گفت‌وگوی میان فعالان صنعت غذا و تشکل‌ها با وزیر جهادکشاورزی وجود خواهد داشت.
امینی در ادامه افزود: در زمان حضور دکتر نوری قزلجه در پارلمان بخش خصوصی، یکی از سخنرانان می‌تواند از کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران باشد. در واقع با کمک و مساعدت فعالان صنعت غذا، می توانیم مسایل و مشکلات این صنعت را مطرح و پیگیری کنیم.
وی با اشاره به برگزاری بیست و سومین نمایشگاه شیرینی و شکلات و برگزاری اجلاس انجمن شیرینی و شکلات در هتل استقلال گفت: تقاضای دیگر ما این بوده است که در اتاق ایران، نمایشگاهی از توانمندی‌های صنایع غذایی و بخش کشاورزی برگزار شود.
رییس کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخاب مدیران دستگاه‌های اجرایی و معاونان وزرا اظهار داشت: چند جایگاه تاثیر فوق العاده ای در فضای کسب و کار صنایع غذایی دارند که یکی از مهم‌ترین آنها معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست سازمان غذا و دارو و مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های آشامیدنی وزارت بهداشت است که حتی اهمیت آن از رئیس سازمان غذا و دارو هم بسیار بیشتر است.
امینی در پایان همچنین رئیس سازمان بیمه، استاندارد و مدیر کل صنایع غذایی وزارت صمت از جمله جایگاه‌هایی هستند که اگر واقعاً افراد دردآشنا و با درک بالا در این سمت ها قرار بگیرند، می‌توانیم امیدوار باشیم که در ۴ سال آینده چالش‌های ما به حداقل برسد.

تأثیر انتصاب شایسته چند پست دولتی در صنایع غذایی
تأثیر انتصاب شایسته چند پست دولتی در صنایع غذایی



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها