تولید شیر خشک ۲۰ درصد افزایش یافت

صنایع غذایی: میزان تولید شیر خشک در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

سیاوش سلیمی، رییس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی تولید شیر خشک نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال به طور متوسط ماهانه ۱۸ تا ۲۰ هزار تن شیر خشک در کشور تولید شده است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که در ۶ ماهه دوم سال تولید شیر خشک به ۲۵ هزار تن برسد که این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

سلیمی، مصرف حداکثر مصرف ماهانه شیر خشک را ۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: در ۶ ماهه دوم سال ماهانه ۱۷ هزار تن شیرخشک مازاد بر نیاز کشور است که حداقل باید ۱۵ هزار تن به بازارهای هدف صادر شود.

رییس انجمن تولیدکنندگان شیر خشک صنعتی با بیان اینکه از ابتدای سال به طور متوسط ۱۲ هزار تن شیر خشک به بازارهای هدف صادر شده است، گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تا پایان مهر ماه ۸۴ هزار تن شیر خشک به بازارهای هدف صادر شده است که با دپوی شیر خشک انتظار می رود ماهانه حداقل ۱۵ هزار تن شیر خشک صادر شود.

او از دپوی ۶۳ هزار تن شیرخشک در کارخانجات خبر داد و گفت: با افزایش قیمت شیر خام به دلیل کاهش قدرت خرید خانوار، شیرخام بیشتری روانه کارخانجات شیر خشک می شود که بر این اساس تولید شیرخشک افزایش می یابد./ باشگاه خبرنگاران جوان

تولید شیر خشک ۲۰ درصد افزایش یافت
تولید شیر خشک ۲۰ درصد افزایش یافت



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها