بررسی چالش‌های فرآیند لگالایز گواهی بهداشت کالاهای وارداتی غذایی و آشامیدنی

صنایع غذایی: چالش‌های فرآیند لگالایز گواهی بهداشت کالاهای وارداتی غذایی و آشامیدنی (موضوع مشترک کمیسیون واردات و صنایع غذایی) با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار «صنایع غذایی»، نهمین جلسه ماهیانه کمیسیون صنایع غذایی اتاق ایران امروز با حضور دکتر پیمان فلسفی و تنی چند از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ضرورت سپردن واردات نهاده‌های کشاورزی به تولیدکنندگان

در ابتدای این نشست، نماینده مردم آمل در مجلس بر ضرورت سپردن امور مربوط به واردات نهاده‌های کشاورزی به تولیدکنندگان تاکید کرد و آن را مانع از ایجاد فساد دانست.
دکتر رضا حاجی پور اظهار داشت: هر جا که تولید کنندگان، کار را در اختیار گرفته اند، کارها به سرعت پیش رفته است و در هر جا که بند و تبصره و مقررات و بازارگاه‌های مختلف ایجاد شده، فساد به وجود آمده است ایجاد شد و شبانه روز هم باید دلالان و واسطه‌ها باشند.
حاجی پور با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان، کار واردات نهاده‌ها را به خوبی بلدند، گفت: در دو دوره ای که در مجلس شورای اسلامی حضور داشته ام، همواره با صدای بلند این را خواستار شده ام که عنان کار به دست تولیدکنندگان داده شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان این‌که در تمام دنیا، امور در دست تولیدکنندگان است، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما برخی افراد با این رویه مخالف هستند که در نتیجه موجب ایجاد رانت می شود.
وی در ادامه افزود: بنده به عنوان عضو کوچکی از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و ناظر بر قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی در خدمت شما عزیزان و سروران هستم. با راهنمایی عزیزان و سروران حاضر در همین جلسه، در حوزه‌هایی که شما در بحث نهاده‌ها مشکل دارید، طرح و پیشنهاد خودتان را ارائه دهید.
حاجی پور خاطرنشان کرد: در همین شرایط سخت اقتصادی، تولیدکننده خصوصی بیش از ۷ تا ۱۰ هزار متر را با کمترین تسهیلات توسعه می‌دهد و خودش مدیریت واردات و فروش را بر عهده دارد. همچنین نهاده‌ها را نیز خودش مدیریت می‌کند و حتی در بسیاری از مواقع، می‌گوید که چه چیزی نیاز دارید تا برای شما وارد کند و در اختیار شما قرار دهد.
وی با تاکید بر اینکه باید تولیدکنندگان به خصوص اتاق بازرگانی را جدی بگیریم و در کنار آنها قرار بگیریم، عنوان کرد: این افراد در تمام شرایط، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و پیش از آن، محور بودند و امروز نیز در هر سه حوزه تولید، بازرگانی و تجارت و واردات، همچنان محور هستند.
نماینده مردم آمل در مجلس در پایان گفت: اگر مجمعی در اتاق بازرگانی پیشنهادی دارد، آقای دکتر اسدی از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی هستند و در حوزه تحقیقات و محصولات غذایی و کشاورزی در کشور شناخته شده‌اند. امیدواریم که با مشورت شما عزیزان و دوستان و سروران بزرگوار، در کمیسیون کشاورزی مجلس در خدمت شما باشیم.

بررسی چالش‌های فرآیند لگالایز گواهی بهداشت کالاهای وارداتی غذایی و آشامیدنی
بررسی چالش‌های فرآیند لگالایز گواهی بهداشت کالاهای وارداتی غذایی و آشامیدنی



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها